کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

اوباما: ترامپ چیزی بیش از آدم مزخرف‌گو نیست


طبق گزارش یک مجله آمریکایی، باراک اوباما به فاصله کوتاهی پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری قبلی گفته بود که دونالد ترامپ «چیزی بیش از یک آدم مزخرف‌گو نیست».
به گزارش خبرچه به نقل از فارس؛........... 
ادامه مطلب ...

ورود هواپیمای مخوف روسی به سوریه


برخی منابع از ورود هواپیمای «آ50 او» یا رادار پرنده روسی که به عنوان مخوف ترین هواپیمای نظامی روسیه نیز معرفی شده است به سوریه خبر دادند.
به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا، این هواپیما چندی پیش به سوریه اعزام شده است............. 
ادامه مطلب ...

نزدیک‌شدن‌جنگنده‌روس‌به‌6‌متری‌هواپیمای‌آمریکایی


یکی از فرمانده‌هان نیروهای آمریکا مستقر در اروپا اعلام کرد که یک جنگنده «سوخو-27 » روس در اقدمی قابل توجه به 6 متری هواپیمای تجسسی آمریکا نزدیک شد.
به گزارش فارس، یک جنگنده روسی با پرواز بر فراز دریای سیاه به 6 متری یک هواپیمای تجسسی آمریکا نزدیک شد.
به نوشته وبگاه شبکه «ان بی سی نیوز» این خبر را یک نماینده نیروی دریایی آمریکا مستقر در اروپا عنوان کرده است.
این حادثه در تاریخ 9 ماه مه (سه شنبه هفته گذشته) رخ داد و در جریان آن یک «سوخو-27» روسی به یک هواپیمای تجسسی آمریکا مدل « P-8A Poseidon» نزدیک شد .
این وبگاه پرواز هواپیمای آمریکا را «ماموریتی عادی در فضای بین‌المللی» عنوان کرد و پرواز جنگنده روس را نیز «امن و حرفه‌ای» نام نهاد.
وزارت دفاع روسیه نیز در همین باره به پرواز یک جنگنده «سوخو-30» این کشور برفراز دریای سیاه و همراهی یک هواپیمای دیگر تجسسی آمریکا حاضر در منطقه اشاره کرد.
خبرگزاری «اینترفکس» با اشاره به این خبر گزارش کرد که این جنگنده روسی برای رهگیری هواپیمای آمریکا عازم منطقه شد .

بمب افکن بدون دم و بدنه!

وای بی- 35 را می توان زاییده ی افکار جک نورثروپ به شمار آورد. فردی که ایده ی بال پرنده، شالوده ی اصلی طراح های وی در دهه ی 30 میلادی به خود اختصاص می داد.
به گزارش خبرچه........

عصرایران؛ مجله تصویری سلاح- نورثروپ وای بی- 35 و ایکس بی- 35، بمب افکن های آزمایشی سنگینی بودند که توسط کمپانی نورثروپ آمریکا در خلال جنگ جهانی دوم و تا مدت کوتاهی پس از آن برای نیروی هوایی ارتش این کشور تولید شدند. نورثروپ وای بی- 35 از طراحی کاملا متمایزی برخوردار است. بخش دم و بدنه حذف و تمام ظرفیت ترابری هواپیما به بال ضخیم آن منتقل شده است. با وجود آن که فقط نمونه ی اولیه و پیش ساخته از این هواپیما وارد خط تولید شد، اما استقبال مهندسان از طراحی کم نظیر وای بی- 35 به عنوان بمب افکن جت، مسیر توسعه را به سوی وای بی- 49 به پیش برد.

 

نورثروپ وای بی- 35

 بمب افکن بدون دم و بدنه! (+عکس)

ایکس بی- 35



مشروح خبر در ادامه مطلب..... 

ادامه مطلب ...

بازداشت یکی دیگر از مظنونان بمب‌گذاری سن‌پترزبورگ


اف‌اس‌بی از دستگیری یکی دیگر از مظنونان دست داشتن در حمله تروریستی سن‌پترزبورگ خبر داد.
به گزارش خبرچه به نقل از ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «اف‌اس‌بی» سازمان اطلاعات روسیه امروز-پنجشنبه- از دستگیری یکی دیگر از مظنونان حمله تروریستی در متروی سن‌پترزبورگ خبر داد.
اف‌اس‌بی اعلام کرد به درخواست «کمیته تحقیقات روسیه» یکی از اتباع کشور‌های آسیای میانه را به اتهام قاچاق مواد منفجره به روسیه و احتمالا دست داشتن در بمب‌گذاری سن‌پترزبورگ، تحت تعقیب قرار داده و وی را دستگیر کرده است.
انفجار بمب در فاصله میان دو ایستگاه در متروی سن‌پترزبورگ ۱۶ کشته و تعدادی مجروح برجای گذاشت.