کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

منطقه استراتژیک عراق پس از ۳ سال آزاد شد

شهر تلعفر در استان نینوا با همت ارتش و بسیج مردمی عراق پس از سه سال آزاد شد.


http://images.khabaronline.ir//images/2017/8/17-8-27-111493.jpg


ادامه مطلب را بخوانید ...

 

به گزارش خبرآنلاین، شهر تلعفر دراستان نینوا که در 55 کیلومتری غرب موصل جای گرفته است پس از سه سال با دستور حیدر العبادی فرمانده کل قوای عراق به ارتش و بسیج مردمی این کشور آزاد شد.

شهر تلعفر در مرکز شهرستان تلعفر است که میان موصل و مرز سوریه قرار گرفته است. این شهر از آنجایی حائز اهمیت است که شاهراهی برای ورود و خروج تروریست‌ها در راه موصل و رقه به حساب می آید. با این حساب آزادی تلعفر به معنای آن است که استراتژیک ترین منطقه عراق به دست نیروهای دولتی این کشور افتاد کما اینکه این شهر پس از موصل دومین شهر پر جمعیت عراق و آخرین شهری که مورد اشغال داعش قرار گرفته بود، محسوب می شود.

این شهر پس از موصل به مدت سه سال در اشغال گروههای تروریستی داعش بود، در روز 20 اوت 2017 حیدر العبادی نخست وزیر عراق فرمان نبرد را صادر کرد، ارتش این کشور به همراه بسیج مردمی با نام حشد الشعبی  مسولیت این نبرد را به عهده داشتند، حال امروز وزیر دفاع عراق نوید پیروزی داد و اعلام کرد که 94 درصد از این شهر آزاد شده است


در همین باره اخباری که تا این لحظه منتشر شده است همگی خبر از آزادی این شهر  و شکست گروه های تروریستی داعش را می دهند، گزارشی از اخرین وضعیت این منطقه استراتژیک را از نظر می گذرانید:


نیروهای عراقی از تسلط کامل بر مرکز تلعفر، آخرین پایگاه مهم داعش در استان نینوا خبر دادند. به گزارش تلویزیون دولتی عراق نیروهای عراقی روز شنبه و در هفتمین روز از عملیات آزاد سازی تلعفر موفق شدند مرکز شهر و قلعه قدیمی را تصرف کنند.

رسانه‌های عراق متعاقباً از تسلط نیروهای عراقی بر حدود ۹۵ درصد این شهر خبر داده‌اند. ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با تایید این خبر ابراز امیداواری کرد تا قسمت های باقیمانده هم هر چه زودتر آزاد شوند.

به گزارش العالم به نقل از شبکه عراقی السومریه هادی عامری، یکی از فرماندهان بسیج مردمی گفت که تعدادی از نیروهای داعش «سلاح ها وحتی خودروهای بمب گذاری شده خود را رها کرده و از تلعفر گریخته اند.» وی همچنین افزود که منطقه بعدی «برای پاکسازی از اشغال داعش، منطقه الحویجه، بلندی های فرات ، راوه و القائم است.»

هادی العامری: آزادی تلعفر را تا آزادسازی آخرین وجب از خاک آن اعلام نمی‌کنیم

هادی العامری در گفت‌وگو با خبرنگاران در تلعفر با بیان این که نبرد با تروریست‌ها در تلعفر به خوبی پیش می‌رود، گفت: آزادی تلعفر را تا آزادسازی آخرین وجب از خاک این منطقه اعلام نمی‌کنیم.

العامری افزود: عناصر داعش شکست خورده‌اند و سلاح‌ها و حتی خودروهای بمب‌گذاری شده خود را رها کرده و از تلعفر گریخته‌اند.

وی اظهار کرد، این مسأله نشان می‌دهد که روحیه داعشی‌ها در نبرد با نیروهای قهرمان مبارزه با تروریسم، نیروهای پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی به شدت تضعیف شده است.

العامری درباره مقصد بعدی نیروهای امنیتی گفت که منطقه بعدی برای پاکسازی از اشغال داعش، منطقه الحویجه، بلندی‌های فرات، راوه و القائم است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.