کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز ناوهای روسی

آمریکا در ادامه پروازهای تجسسی توان سنجی نظامی روسیه که در هفته های اخیر چندین مورد در سوریه، دریای سیاه و بالتیک رخ داده است، روز جمعه نیز یک فروند هواپیمای جاسوسی خود را بر فراز ناوهای روسی در دریای مدیترانه به پرواز در آورد.

 

 


به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا، بامداد روز جمعه یک فروند هواپیمای جاسوسی از نوع «پی-هشت.ای پوسیدون» آمریکا در سواحل شرقی دریای مدیترانه بر فراز ناوهای روسی حرکت می کرد.
خبرگزاری روسی اینترفاکس اعلام کرد که هواپیمای تجسسی آمریکایی با پرواز از یک پایگاه هوایی در جزیره سیسیل ایتالیا و عبور از فضای لبنان، قبرس، سوریه و فلسطین اشغالی در ساحل شرقی دریای مدیترانه بر فراز ناوهای روسی پرواز خود را انجام داد.
در زمان حاضر 10 رزمناو و ناوشکن و 3 فروند کشتی پشتیبانی روسیه در دریای مدیترانه مستقر هستند.
همچنین قرار است یک ناوگروه روسی به فرماندهی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف اکتبر (ماه آینده میلادی) برای استقرار در سواحل سوریه روانه دریای مدیترانه شود.
به باور کارشناسان، پروازهای جاسوسی آمریکا بر فراز ناوهای روسی و نیز پایگاه هوایی روسیه در حمیمم لاذقیه و پایگاه پشتیبانی دریایی طرطوس این کشور در ساحل دریای مدیترانه برای ارزیابی توانمندی نظامی روسیه در سوریه انجام می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.