کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

دبیر کل اتحادیه عرب: برای خروج نیروهای ترکیه از عراق تلاش می کنیم

دبیر کل اتحادیه عرب روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که رایزنی ها و تلاش های ی خود را برای خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق افزایش می دهد.

  به گزارش خبرچه به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، در گفت و گوی تلفنی «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق با «احمد ابو الغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، دبیر کل این اتحادیه تاکید کرد که به رایزنی های خود با مجامع جهانی و نهادهای بین المللی برای فشار به ترکیه برای خروج نظامیان خود از عراق ادامه خواهد داد.
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد و افزود: اتحادبه عرب از امنیت و برقراری ثبات و وحدت عراق حمایت می کند.
ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی خواستار حمایت جامعه جهانی از عراق شد و از آنکارا خواست تلاش هایش را برای نقض حاکمیت ملی عراق متوقف کند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز گذشته از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای ورود غیر قانونی ترکیه به خاک عراق نشست فوری برگزار کند.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه گفته بود: بغداد هر چه می خواهد بگوید، نیروهای ترکیه برای مبارزه با داعش و مقابله با تغییر ساختار قومی، خارج نخواهند شد.
آمار رسمی از حضور نیروهای ترکیه در عراق نیست ولی گفته می شود نیروهای ترکیه نه تنها در بعشیقه که شمار آن ها به حدود 500 نفر می رسد و دهها دستگاه تانک و نیروی مکانیزه نیز در آن حضور دارد، در چند پایگاه دیگر در شمال عراق حضور دارند. توجیه حضور این نیروها، آموزش نیروهای محلی برای مقابله با داعش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.