کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

ارتش روسیه: جنگ داخلی در سوریه عملا پایان یافته است

یک مقام ستاد کل ارتش روسیه گفت: جنگ داخلی در سوریه عملا به پایان رسیده و در مناطق کاهش تنش اقدامات برای بازسازی مناطق مسکونی آغاز شده است.

ارتش روسیه: جنگ داخلی در سوریه عملا پایان یافته است به گزارش خبرگزاری «نووستی»، سرلشکر "سرگئی رودسکی" رئیس ستاد اداره عملیاتی ستادکل نیروهای مسلح روسیه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که جنگ داخلی در کشور سوریه عملا متوقف شده است. وی تاکید کرد که بعد از امضای تفاهمنامه مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در اول ماه مه در آستانه، اوضاع در سوریه بطور اساسی بهبود یافته است.

رودسکی افزود: «علاوه بر این، به اجرا درآمدن مفاد این تفاهمنامه این امکان را بوجود آورده تا فعالیتها برای بازسازی مناطق مسکونی که در نتیجه جنگ نابود شده‌اند، آغاز شود.»

این ژنرال ارتش روسیه یادآور شد که مردم سوریه در حال بازگشت به مناطق آزاد شده از دست تروریستها هستند، خانواده فعالانه به سر و سامان دادن وضعیت خود پرداخته، تاسیسات انرژی، وسایل حمل و نقل عمومی در حال تعمیر و راه اندازی مجدد هستند، خیابان‌ها مرمت شده و کانال‌های آب رسانی در حال پر شدن هستند.

به گفته وی، توافقنامه توقف درگیریهای نظامی با نمایندگان 1571 منطقه مسکونی امضاء شده است. همچنین در حال حاضر 219 گروه مسلح مخالف سوری به رژیم آتش بس پیوسته اند. رودسکی افزود: «نیروهای دولتی سویه با حمایت کامل نیروهای نظامی روسیه هم هیچ اقدام نظامی علیه گروه‌های مسلح مخالف انجام نمی دهند و تنها در حال نابودی گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروههای وابسته به آنها هستند.»

این مقام نظامی روس یادآور شد، در مناطق کاهش تنش در سوریه راههای دسترسی به تمامی مناطق مسکونی امکان پذیر شده است. تنها ظرف یک ماه گذشته سازمانهای بین المللی 14 کاروان کمک‌های انسان دوستانه به این مناطق اعزام کرده‌اند که باعث شده وضعیت زندگی مردم ساکن آنها بطور قابل توجهی بهبود یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.