کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

ادامه پیشروی ارتش سوریه در شمال بادیه این کشور

رسانه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کردند که ارتش سوریه به پیشروی مهمی علیه داعش در منطقه صحرایی غرب رقه دست یافته است...


بادیه سوریه

مشروح خبر در ادامه مطلب... 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صحرای وسیع سوریه که از جنوب شهر رقه تا مرزهای اردن و عراق امتداد دارد طی هفته‌های گذشته به صحنه اصلی جنگ با داعش تبدیل شده است.

منطقه بین اثریا و الطبقه تا غرب رقه اهمیت زیادی برای ارتش سوریه دارد چراکه داعش از طریق آن می‌تواند برای حمله به شهرک‌ها و خطوط امداد دولت استفاده کند.



با این حال پیشروی‌های ارتش سوریه به سوی شهر رقه که هم‌اکنون توسط کردهای تحت حمایت آمریکا محاصره شده نیست و نیروهای دولتی کیلومترها با این جبهه فاصله دارند.

اداره تبلیغات جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ارتش سوریه به سمت جنوب بادیه تا مسیر اثریا-الطبقه در 32 کیلومتری جنوب شهر مسکنه پیشروی کرده است.

داعش از این مسیر برای حمله به مقرهای ارتش سوریه در طول خط امداد اصلی دولت به حلب استفاده می‌کرد برای همین سیطره بر این منطقه به ارتش کمک می‌کند که در صحرای سوریه پیشروی بیشتری داشته باشد.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه کنترل روستاهای رجم عسکر، بئر أنباج، ظهر أم باج، جب عزیز، جب الغانم، ابوصوصه و جب أبیض را در دست گرفته است.

در مناطق مرکزی و جنوبی سوریه نیز ارتش طی هفته‌های اخیر پیشروی خوبی در صحرای سوریه به سمت مرزهای عراق و اردن داشته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.