کبودوال

آخرین اخبار

کبودوال

آخرین اخبار

دعوت الجزایر و فرانسه از طرف‌های درگیر لیبی برای حل سیاسی بحران

وزرای خارجه دو کشور الجزایر و فرانسه گروه‌های مسلح در لیبی را به تلاش برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در این کشور جهت ممانعت از گسترش گروه‌های افراطی دعوت کردند.

لیبی

مشروح خبر در ادامه مطلب.... 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالقاهر مساهل، وزیر خارجه الجزایر و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه از گروه‌های درگیر در لیبی دعوت کردند تا برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در این کشور جهت کمک به ممانعت از گسترش گروه‌های تندرو و امکان گسترش آنها در آن سوی مرزها تلاش کنند.

الجزایر نیز به تونس پیوسته و تلاش برای انجام گفتگویی میان تمامی گروه‌های لیبیایی طرفدار دو دولت رقیب در این کشور و پایان یافتن جنگ داخلی را آغاز کرد. فرانسه نیز تلاش می‌کند نقش پررنگ‌تری در گرد هم آوردن گروه‌های لیبیایی و پایان دادن به تنش‌ها در این کشور که مورد سوءاستفاده افراطی‌ها و قاچاقچیان قرار گرفته ایفا کند.

خبرگزاری رسمی الجزایر گزارش داد، مساهل پس از دیدار و گفتگو با همتای فرانسوی خود گفت: هدف اصلی همچنان مبارزه با تروریسم در این منطقه پر تنش است که به توجه به شرایط فاجعه‌بار لیبی،‌ حضور تروریست‌ها در آنجا افزایش یافته است.

لودریان که سفری دو روزه به الجزایر داشت،‌ مذاکرات خود با مساهل را جامع و کامل توصیف کرد.

مسئولان فرانسوی از این نگرانی دارند که داعش که سال گذشته از شهر ساحلی سرت بیرون رانده شد و دیگر افراطی‌ها از نبود دولتی مرکزی در لیبی برای تجمع دوباره در این کشور و جبران شکست‌هایشان در سوریه و عراق سوءاستفاده کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.